מודד מוסמך

תת"ג - תשריט תיעוד גבולות

עולם הנדל"ן המתפתח כולל תחתיו לא מעט מושגים ומונחים שונים, חלקם מוכרים יותר וחלקם קצת פחות. אחד מהמושגים הללו הוא תשריט לתיעוד גבולות, או בקצרה – תת"ג. ככלל, תשריטים נועדו להגדיר בצורה ברורה ומדויקת חלקות ושטחים ספציפיים במקרקעין. במאמר זה נראה מה זה בדיוק תשריט לתיעוד גבולות ומה הצורך בו

✔️ הכנת תת"ג – תשריט תיעוד גבולות!

✅ ביצוע התשריט והמדידה במחיר הוגן.

✔️ הכנת תכנית מדידה מדויקת

✅ ייעוץ טלפוני עם מודד מוסמך ללא עלות.

✔️ להצעת מחיר לתשריט תיעוד גבולות חייגו 077-8051199

תפקידם של התשריטים

תשריטים הם סוג של מפות המתארות תכניות של דירה, בניין ושטחי מקרקעין אחרים והם נערכים על ידי מודדים מוסמכים. בין אם מדובר בתשריט בית משותף, תשריט בית פרטי או תשריטים אחרים, מטרתם של התשריטים היא להציג בצורה ברורה ומדויקת את גבולות השטח הספציפי הנדון ולאפשר לבעלי השטח להסדיר את בעלותו בצורה מסודרת בטאבו.

מה זה תשריט תיעוד גבולות (תת"ג)?

כפי שניתן להבין, המונח תשריטים כולל תחתיו מגוון סוגים של תשריטים שונים וביניהם, נמצא תשריט תיעוד גבולות. למעשה, תשריט תיעוד גבולות הוא תכנית המתארת את שחזור הגבולות של שטח המקרקעין הנדון (גושים וחלקות) לצורך מיפוי ותכנון מדויק של גבולות בעלי הזכויות במקרקעין, לרבות תרשימי חלוקה, תרשימי חכירה ועוד.

תשריט תיעוד גבולות נערך על ידי מודד מוסמך, העושה שימוש בקואורדינטות ברשת ישראל בכדי לציין את מיקום נקודות הגבול המדויקות של חלקות רשומות. ערכי נקודות הגבול ואופן המדידה צריכים להיעשות באופן מקצועי ויסודי, שכן לממצאים של תשריט לתיעוד גבולות קיימות משמעויות משפטיות רבות ומהותיות.

מה זה קדסטר?

לפני שנעבור לעסוק בתהליך הכנת תת"ג ומה המשמעות והצורך של הכנת תת"ג, כדאי שנכיר מונח נוסף מעולם הנדל"ן הקשור אף הוא לתשריט לתיעוד גבולות – קדסטר. מקורו של המונח קדסטר בשפה הצרפתית והוא מתאר את התהליך הסופי של הסדרת הרישום של המקרקעין בטאבו לאחר מדידת הקרקע באופן שיטתי ורשמי.

כיום, נתוני קדסטר של המקרקעין בישראל מנוהלים במרכז למיפוי וזאת באמצעות מערכת מידע גיאוגרפי, הנקראת בשם בנק"ל (קיצור המילים בסיס נתונים קדסטרי לאומי). גם לאחר השלמת תהליך קדסטר באזור מסוים, יש עדיין תהליכים נוספים שיש לבצע להתאמת המיפוי ורישום הזכויות, כמו במקרים של איחוד (רה – פרצלציה) ו/או חלוקה (פרצלציה) של חלקות.

תשריט תיעוד גבולות - תת"ג
תשריט תיעוד גבולות – תת"ג

מה המשמעות והצורך בתשריט לתיעוד גבולות (תת"ג)?

תשריט לתיעוד גבולות מאפשר חלוקה מסודרת של חלקות קרקע ומאפשר למעשה להגדיר מבחינה משפטית את הבעלות על שטח מסוים. בהתאם לכך, הצורך בתשריט לתיעוד גבולות הוא:

מניעת סכסוכים

באמצעות תשריט לתיעוד גבולות ניתן להפחית בצורה מהותית את האפשרות למחלוקות וסכסוכים, היות וגבולות השטח והבעלות נרשמים בטאבו.

התחדשות עירונית

שימוש נפוץ נוסף של תשריט לתיעוד גבולות הוא בפרויקטים של התחדשות עירונית (תמ"א ופינוי בינוי), כאשר הכנת תת"ג באזורים המיועדים להתחדשות עירונית מאפשרת להגדיר את המיקום והגבולות המדויקים של גושים וחלקות, כך שגם לאחר הריסת סימני הגבול בתהליך ההתחדשות העירונית, ניתן יהיה לזהות את הגבולות שנקבעו בתשריט.

מניעת תיקוני תב"עות

הכנת תת"ג על ידי מודדים מוסמכים מסייעת במניעת הצורך בתיקוני תב"עות ושינויים תכנוניים.

חיסכון בזמן

תהליכי הרישום בטאבו והסדרת המקרקעין הם תהליכים בירוקרטיים וכל אפשרות לקצר את הזמנים מהווה יתרון מהותי. כך, הכנת תת"ג על ידי מודד מוסמך מאפשרת קיצור משמעותי לביקורת תצ"ר (תכנית לצרכי רישום).

הכנת תשריט לתיעוד גבולות עם משרד מדידות מקצועי

כפי שניתן להבין, לתשריט לתיעוד גבולות קיימת חשיבות רבה, הן מהבחינה המשפטית והבן מבחינת השקט הנפשי שהיא מקנה לבעלי הקרקע ולכן, כאשר מחפשים אחר מודד מוסמך לעריכת תשריט לתיעוד גבולות, חשוב לפנות לשירותיה של חברת מדידות מקצועית ומנוסה בתחום – המחזיקה מודד מוסמך.

מלבד עצם העובדה כי התת"ג צריך להיות חתום על ידיד מודד מוסמך, הרי שפעולות המיפוי והמדידה עצמן צריכות להיעשות באופן מקצועי ובאמצעות הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בתחום, כך שחשוב ומומלץ לפנות למשרד מדידות מקצועי ומנוסה, המעסיק תחתיו מודדים מוסמכים ובעלי רישיון בתוקף.

צריכים לבצע תת"ג? חברת מודד מוסמך היא הכתובת שלכם

החיפוש אחר משרד מדידות המעסיק מודדים מוסמכים יכול להיראות במבט ראשון כמשימה מאתגרת למדי, אך תשמחו לדעת כי במידה ואתם מחפשים אחר שירותי מדידה מקצועיים ומדויקים, הגעתם למקום הנכון. אצלנו, בעזרת מודדים מוסמכים, תוכלו למצוא מגוון שירותי מדידה, בזמינות גבוהה וברמת שירות מקצועית ביותר.

בהחלט! אחד משירותינו הינו הכנת תשריט לתיעוד גבולות בידי מודד מוסמך על מנת שתוכלו לקבל תשריט מדויק של גבולות השטח.

כמובן, אנו מבצעים את השירות בפריסה ארצית, גם במושבים ובקיבוצים בליווי מלא של מודד מוסמך, היכנסו לאתר והשאירו פרטים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
5/5 - (33 דירוגים)

לא מצאת מה שחיפשת?
תן לנו לחזור אליך עם הצעה שווה במיוחד עוד היום!

מודד מוסמך
דילוג לתוכן