מודד מוסמך

מדידת נכסים לצורך ארנונה

✔️ מבצעים מדידת נכסים לצורך ארנונה!

✅ מבצעים את כל סוגי המדידות.

✔️ לכל סוגי המגזרים- פרטי / עיסקי.

✅ ייעוץ טלפוני ללא עלות.

✔️ מחירים הוגנים ומתן שירות מקצועי ובזמן.

להצעת מחיר למדידת נכס לצורך ארנונה התקשרו 077-8040513

מדידת נכסים לצורך ארנונה – כל המידע לקבלת הנחה בארנונה

מדידת נכסים לצורך ארנונה מתבצעת על ידי מודדי שטח מוסמכים אותם עליכם להזמין בעצמכם. יש לכם הזדמנות לחסוך לעצמכם אלפי שקלים, אל תוותרו עליה.

תשלומי ארנונה הם חלק בלתי נפרד מההוצאות השוטפות בכל בית או עסק בישראל. כולנו משלמים ארנונה אחת לחודשיים או אחת לשנה. החישוב של סכום התשלום מתבצע על ידי הרשות המקומית בהתאם לנתוני מדידה קיימים.

רוב האנשים כלל אינם בודקים את נתוני המדידה שקובעים את סכום התשלום לארנונה ואינם מוודאים שהם אכן תואמים את המציאות. 

בשנים האחרונות עלתה המודעות לאפשרות של חיוב שגוי עקב מדידה שגויה ורבים החלו מערערים על תשלום הארנונה, מגישים נתוני מדידה חדשים ומצליחים כך לחסוך כסף וגם לקבל החזרים.

מתי כדאי להזמין מדידת נכסים לצורך ארנונה?

אותו מודד מוסמך שמבצע מדידות לקראת הקמת מבנים חדשים יבצע אצלכם בבית או בעסק מדידות לצורך תשלום ארנונה. אלו הן מדידות שמבצעים על מנת לקבוע את השטח המדויק בעבורו אתם חייבים בתשלום ארנונה.

מדידת נכסים לצורך ארנונה מומלצת במעמד של מעבר דירה ובמקרים בהם שמתם לב שהנתונים בחשבון הארנונה אינם תואמים את המציאות. 

מדידת נכסים לצורך ארנונה נדרשת גם לאחר שבוצעו שינויים בנכס שמשפיעים על מידת השטח (תוספת של חדר, סגירת פרגולה, סגירת מרפסת שמש ועוד).

מהו מס ארנונה?

החוק בישראל קובע זכות לכל רשות מקומית לגבות מהתושבים שבשטחה מס עירוני (ארנונה) ולבצע מדידת נכסים לצורך ארנונה. מס הארנונה הוא מקור ההכנסה העיקרי של הרשות המקומית בעוד הכספים נועדו לשמש למימון פעילויות תחזוקה של העיר/היישוב, משרדי הרשות המקומית, פיתוח, חינוך, רווחה ועוד.

סכום הארנונה אותו כל תושב נדרש לשלם נקבע על פי מיקום הנכס ושטח הנכס בעבורו משולמת הארנונה. תעריפי הארנונה בכל רשות גלויים לציבור כאשר התעריף מפורסם על פי חבות למ"ר של נכס בנוי.

כמה ארנונה אני צריך לשלם?

חובת תשלום ארנונה חלה על בתים פרטיים, דירות, חנויות, מחסנים, מבני ציבור, חוות חקלאיות וכן הלאה. ישנם הבדלים בתעריף הארנונה לעסקים, מוסדות ומתחמי מגורים. הרשות המקומית רשאית להגדיר פטור מלא מתשלום ארנונה למבנים לטובת הציבור. 

נצליח לחשב בעצמנו בקלות את סכום הארנונה שאנו צריכים לשלם כאשר נכפיל את שטח הנכס בתעריף למ"ר שנקבע בעבור נכסים מסוג זה. הסכום שמתקבל הוא גובה המס שעלינו לשלם.

שימו לב, גובה מס הארנונה ושיטת החישוב אינם אחידים בכל הרשויות. קיימות רשויות בהן מרפסות שמש עם פרגולה אינן נכללות בחישוב של שטח הדירה בעוד רשויות אחרות כן מחשיבות שטח כזה. 

כללי חישוב הארנונה משתנים בין הרשויות בהתאם לחוקי העזר העירוניים. חישוב שטח דירה ארנונה מתבצע בצורה מעט שונה בכל רשות מקומית.

מי אחראי לבצע מדידת נכסים לצורך ארנונה?

מדידת שטח הדירה לצורך ארנונה מתבצעת בשלב הרישום מיד לאחר השלמת הבנייה. בעל הנכס נדרש לספק לרשות המקומית מפה ושרטוט של הנכס המוגמר לטובת רישום זכויות בטאבו והגדרת גוש וחלקה. 

מדידת שטח היא אחד הנתונים שרשומים במסמכים שמגיש בעל הנכס ובהתאם לנתון הזה הרשויות מחשבות את מס הארנונה.

חשוב לציין שהרשות המקומית רשאית לייזום מטעמה מדידת נכסים לצורך ארנונה. היא רשאית להביא אל הנכס מודד ארנונה מטעמה לביצוע מדידה חדשה במידה ולהערכתה המדידה שבוצעה אינה מדויקת.

האם אני חייב להסכים עם נתוני המדידה שקבעה העירייה?

העירייה רשאית לשלוח אליכם מודד מוסמך לצורך ארנונה מטעמה ואתם מחויבים לאפשר לו לבצע את המדידה בשטח (סקר מדידות נכסים). ההגעה של צוות המדידה מתואמת מראש עם בעלי הנכס. 

מדידת נכסים לצורך ארנונה מטעם הרשויות מתבצעת על ידי מודדים מוסמכים. התוצאה שהתקבלה במדידה המחודשת היא זו שקובעת את המשך תשלום הארנונה לטוב ולרע.

חישוב ארנונה שגוי – מודדים מחדש ומגישים

אם מסיבה כלשהי אתם סבורים שנפלה טעות וחישוב שטח הנכס שלכם שגוי – אתם רשאים להזמין חברת מדידות ארנונה מטעמכם. 

את אותה מדידת שטח דירה שבוצעה על ידי הרשויות תבצע בעבורכם חברת מדידות פרטית. מדידות נכסים לצורך תשלום ארנונה מתבצעות באופן יומיומי באופן יזום על ידי בעלי נכסים שמבקשים לערער על נתוני המדידה שקבעה הרשות.

מי רשאי לבצע מדידת נכסים לצורך ארנונה?

ערעור על מדידת ארנונה דורש מכם הגשת נתוני מדידה מקצועיים. תזכו למענה רציני מהרשות רק כאשר תגישו תכנית מדידה לארנונה עם חתימת מודד מוסמך. עליכם להקפיד להזמין מודד מוסמך שכן מדידה שלא תבוצע על ידי גורם מוסמך לא תהיה קבילה. 

קחו בחשבון שהרשות עשויה להתנגד לנתונים שיוגשו על ידכם ויהיה עליכם להתחיל בהליך משפטי. מודד מוסמך למטרת מדידות ארנונה חוק עירוני תמצאו ברשימת המודדים המוסמכים באתר האינטרנט של המרכז למיפוי ישראל (מפ"י).

כיצד מתבצעת המדידה לארנונה?

לפני שאנחנו מאפשרים מדידה מטעם הרשות או מזמינים מדידת נכסים לצורך ארנונה מטעמנו, נרצה לדעת איך מודדים שטח דירה ארנונה ומה צפוי לנו. 

מדידות נכסים לצורך ארנונה או כל מטרה אחרת שמתבצעות על ידנו מתחילות בתיאום הגעת הצוות לשעה שנוחה לכם. בדיוק בזמן יגיע אליכם צוות מקצועי ואדיב עם כל הציוד הטכנולוגי הדרוש לביצוע מדידה מדויקת.

מדידת נכסים לצורך ארנונה מתבצעת בכמה טכניקות כאשר לרוב המדידה כוללת שילוב של מספר שיטות. המדידה תתבצע באמצעות סרטי מדידה ומכשור טכנולוגי למטרת קבלת התוצאה המדויקת והאותנטית ביותר. 

מדידת נכסים לצורך ארנונה מתייחסת גם לעובי של הקירות, חללים פתוחים, חללים סגורים ועוד. הדוח אותו תקבלו לבסוף מחברת המדידה מפרט את כל המדידות שבוצעו בשטח ומתאים להגשה לרשויות לטובת חישוב ארנונה מחדש.

איך מוודאים שהבדיקה של העירייה אכן אמינה ומדויקת?

הדרך היחידה בה תוכלו לוודא שהבדיקה של נציגי הרשות אכן מדויקת ואמינה היא לבצע בדיקה חוזרת מטעמכם. אם תקבלו תוצאה זהה לזו של נציגי הרשות תוכלו לדעת שהמדידה שבוצעה הייתה אכן מקצועית. מדידת נכסים לצורך ארנונה היא מקצוע לכל דבר ויש לבצע אותה רק באמצעות צוותים של מודדים מוסמכים.

אם שמתם לב שצוות המדידה מטעם הרשות לא הקדיש מספיק תשומת לב לבדיקה ואתם חוששים שהתוצאה אינה אמינה – הזמינו בדיקת סקר נכסים ארנונה באופן פרטי באמצעות מודד מוסמך.

מה עושים כאשר מתגלה פער בין המדידה של העירייה לבין המדידה שלכם?

מן הסתם ששטח הנכס לא השתנה בין המדידות ובכל זאת התוצאות אינן זהות – מה כדאי לעשות? אם גיליתם שהשטח של הנכס גדול יותר מזה שרשום ברשות אנכם מחויבים לדווח על כן (מדידת נכסים לצורך ארנונה נועדה לחסוך לכם כסף). אם תדווחו בכל זאת תעריף הארנונה שלכם צפוי לעלות. 

לעומת זאת, אם גיליתם ששטח הנכס קטן יותר מזה שרשום בחשבון הארנונה, יש לכם זכות להגיש ערעור למחלקת ארנונה בצירוף דוח המדידה (חתום על ידי מודד מוסמך). 

לרוב, הערעורים נבדקים בצורה קפדנית וניתנת החלטה בהתאם. קחו בחשבון שייתכן והרשות תחליט לשלוח מודד דירה למדידה נוספת.

כמה תעלה לי מדידה פרטית לחישוב ארנונה?

מחיר מודד מוסמך למדידת ארנונה נקבע  בהתאם למורכבות של העבודה וגודל השטח. לא ניתן לקבוע מראש את העלות אך פנייה אל חברת מדידות מוסמכת, מקצועית ואמינה תבטיח לכם מחיר הוגן. שימו לב שאתם שוכרים רק מודדים מוסמכים היות ובהעדר הסמכה התוצאות של המדידה אינן קבילות בבית המשפט. 

מדידת נכסים לצורך ארנונה היא הזדמנות לחסוך לא מעט כסף בתשלום הארנונה כך שההשקעה מצדיקה את עצמה. 

כאשר אתם שואלים את עצמכם כמה עולה מודד לבית והאם כדאי להזמין מדידה, תזכרו את כל המקרים בהם התגלו נתוני מדידה שגויים שגררו תשלומי ארנונה גבוהים במשך שנים.

מה עושים כאשר הרשות דוחה את הערעור?

קיימים מקרים בהם על אף הגשת דוח מדידה מקצועי שנכתב על ידי מודד מוסמך על בסיס נתונים שהתקבלו ממכשור מדידה חדיש, הרשות דוחה את הבקשה ואינה מסכימה לשנות את הרישום או לשלוח צוות מדידת נכסים לצורך ארנונה מטעמה. 

הפתרון במקרה כזה יהיה פנייה אל עורך דין להגשת תביעה נגד הרשות המקומית. אם אתם חוששים מפני עלויות גבוהות נדגיש שבמידה והמשפט יוכרע לטובתם תוכלו לתבוע גם תשלום של כל ההוצאות המשפטיות שחלו עליכם.

מדידת נכסים לצורך ארנונה היא הזדמנות לעמוד על הזכות שלכם לשלם תשלום ארנונה מדויק ומעודכן. אין כל סיבה שתשלמו יותר רק בגלל מדידה רשלנית או מיושנת. בחישוב נכון של השטח אתם יכולים לחסוך לא מעט. 

הזמינו עוד היום שירות מדידת נכסים לצורך ארנונה ותיהנו משירות מקצועי, מיטב הציוד הטכנולוגי, שירות אדיב, מענה מפורט והגעה מהירה. צרו קשר לקבלת שירות ממשרד מדידות מוביל ואמין.

כל נכס חייב בתשלום ארנונה לרשות המקומית, לעיתים מתגלות טעויות בשטח הנכס מה שגורם לתשלום ארנונה גבוה מעבר למצב האמיתי בשטח. לקבלת פרטים נוספים היכנסו למאמר.

מדידה לצורך ארנונה תבוצע בעזרת מודד מוסמך מטעם חברת מדידות בתחום, כל מדידה אחרת שתבוצע ללא מודד מוסמך בעל רישיון תהיה חסרת תוקף ולא קבילה.

בהחלט! אנו מתמחים במדידות לצורכי ארנונה בעזרת המודדים המוסמכים שלנו, לקבלת פרטים נוספים אנו מזמינים אתכם להיכנס אלינו לאתר.

עלות המדידה משתנה מדירה אחת לאחרת ותלוי בגורמים משתנים כמו שטח הדירה, מורכבות המדידה ועוד. לקבלת הצעת מחיר פנו אלינו ונשלח אליכם הצעת מחיר אטרקטיבית.

במקרה וביצעתם מדידה חדשה וגיליתים פער בין המצב הקיים לבין מדידת הרשות המקומית תוכלו להגיש ערעור על כך.

במקרים כאלו תצטרכו לפנות לעורך דין על מנת להגיש תביעה נגד הרשות המקומית על מנת שזאת תחיל על הנכס את המדידה החדשה משה שיתבטא לבסוף כתשלום נמוך יותר מהקיים.

מה היה לנו עד עכשיו?

שירותים נוספים שלנו

צור קשר

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

מאמרים נוספים

איזורי שירות

5/5 - (28 דירוגים)

לא מצאת מה שחיפשת?
תן לנו לחזור אליך עם הצעה שווה במיוחד עוד היום!

מודד מוסמך
דילוג לתוכן