מודד מוסמך

פרצלציה במשק חקלאי

עולמות הנדל"ן והמשפט נפגשים אחד עם השני במספר נקודות ובמסגרת תהליכים שונים. אחד הבולטים מביניהם שייך לתחום המיפוי ומדידות השטח במדויק, באופן העוזר לקבוע את הגבולות ולרשום את הבעלות באופן מסודר בטאבו. במצבים מיוחדים, דוגמת חלוקת משק בין מספר בעלים, נדרש לבצע תהליך רישום פרצלציה ייחודי, עליו תוכלו לקרוא בהרחבה במאמר שלפניכם.

✔️ מומחים בהכנת פרצלציה במשק חקלאי!

✅ ביצוע רישום התשריט במחיר הוגן.

✔️ הכנת תכניות מדידות מדויקות.

✅ ייעוץ טלפוני עם מודד מוסמך ללא עלות.

✔️ למחיר פרצלציה במשק חקלאי חייגו 077-8051199

מהו תהליך רישום פרצלציה במשק חקלאי?

בתחום הנדל"ן והמקרקעין, אנחנו נתקלים לא אחת במצבים בהם לשטח מסוים יש מספר בעלים, כמו לדוגמה במקרים של יורשים, נחלות ומשקים חקלאיים.

על מנת להסדיר את הגבולות המדויקים ולאפשר רישום מסודר בטאבו על חלק השטח הספציפי של כל אחד מהבעלים, יש לבצע תהליך רישום פרצלציה במשק.

תהליך רישום פרצלציה הוא מונח המתייחס לאיחוד וחלוקה מחדש של המקרקעין  והוא מתבצע בעיקר במקרים בהם חלוקת הקרקעות לא נרשמה באופן מסודר בטאבו וכן במקרים בהם נדרש לבצע התאמה של חלוקת המקרקעין הקיימת לתכנית חדשה.

מלבד חלוקת הבעלות באופן מסודר ומדויק, תהליך רישום פרצלציה מאפשר ליישם בקלות וביעילות תכניות שונות במקרקעין, לקבוע את שווי הנכסים (רישום השטח בצורה מסודרת בטאבו מעלה את ערך הנכס) וכן לחשב מיסים והיטלים שונים.

רישום פרצלציה עם מודד פרצלציה מוסמך

כפי שניתן להבין, לתהליך רישום פרצלציה קיימת חשיבות מהותית, הן מהבחינה המשפטית והן מבחינת שווי הנכס ולכן, חשוב לדאוג לכך שתהליך המדידה ורישום הפרצלציה יתבצע בצורה המקצועית והמדויקת ביותר.

לשם כך, יש להיעזר בשירותיו של מודד מוסמך ומנוסה בתחום הפרצלציה, בעל הסמכה ותעודת מודד מוסמך מטעם המרכז למיפוי בישראל.

פרצלציה במשק
פרצלציה במשק

פרצלציה במשק ובמושבים

פרצלציה במשק היא אחת הסוגיות המאתגרות בתחום המדידה והרישום של השטח, שכן תהליך פרצלציה במשק כרוך בחלוקת המשק או המושב בין הבעלים השונים, הפרדת מגרשי המגורים מתוך החלקה ורישום מסודר שלהם בטאבו.

תהליך פרצלציה במשק מאפשר למעשה לממש את הפוטנציאל של שטחי המקרקעין והזכויות בנכס, כאשר התהליך עצמו מורכב ממספר שלבים.

מתחילים בהגשת בקשה מתאימה למחלקה החקלאית תחת רשות מקרקעי ישראל וצירוף מסמכים שונים, לרבות תשריט חתום על ידי מודד פרצלציה מוסמך.

הכנת פרצלציה במשק – שלב אחרי שלב

תהליך פרצלציה במשק חקלאי מתחיל בבחירת משרד מדידות מקצועי ומנוסה בתחום – מודדים אקספרס, אשר באמצעות הידע המקצועי והכלים הטכנולוגיים המתקדמים למיפוי ומדידה, יאפשרו רישום מדויק ומסודר, שיביאו לייעול התהליך.

לאחר בחירת מודד פרצלציה מוסמך, תהליך פרצלציה במשק חקלאי מורכב ממספר שלבים עיקריים:

איחוד וחלוקה מחדש

בשלב הראשון, מודד פרצלציה מוסמך יבחן את גודל השטח הנדון, מדידה אשר תקבע בסופו של דבר האם תהליך פרצלציה במשק חקלאי בוצע כראוי והשטח המחולק אכן זהה לגודל השטח המלא.

תכנון חלוקה מחדש

השלב הבא של פרצלציה במושבים ושטחים חקלאיים הוא בחינת השטח וחלוקה מחדש בהתאם לגבולות ומספר הבעלים בנכס.

בשלב התכנון והחלוקה מחדש של פרצלציה במושבים חייבים לקחת בחשבון את תוואי השטח ושיטות המדידה המקובלות.

רישום פרצלציה במושבים

תהליך פרצלציה במשק חקלאי ובמושבים מסתיים ברישום המקרקעין בטאבו, באופן המאפשר להם להסדיר את הגבולות ובעלותם על הנכס גם מהבחינה המשפטית.

כמה זמן לוקח תהליך רישום פרצלציה במושבים?

תהליך פרצלציה במושבים הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו, כאשר היערכות והכנה מוקדמת יכולים לקצר משמעותית את זמני התהליך.

כך, באמצעות הכנת תשריט על ידי מודד פרצלציה מוסמך והגעה להסכמה ושיתוף פעולה מלא בין בעלי הנכס, ניתן יהיה לקצר משמעותית את זמני התהליך והרישום.

פרצלציה במשקים חקלאיים ובמושבים – כמה עולה התהליך?

תהליך רישום פרצלציה במושבים ובמשקים חקלאיים כרוך בעלויות רבות ויכול להגיע לסכומים של עשרות אלפי שקלים, אליהם יש להוסיף שכר טרחה של עורך דין, היטלי השבחה ומיסים שונים.

על מנת לקבל תמונת מצב מדויקת, מומלץ יהיה לברר עם גורמים מקצועיים ומנוסים מהן העלויות המדויקות וכיצד תווי השטח וגודלו משפיעים על העלויות הסופיות.

רישום פרצלציה במשק חקלאי במושב בעזרת מודד מוסמך

כפי שראינו, למדידות השטח בצורה מדויקת ומסודרת קיימת חשיבות רבה בייעול התהליך ובהסדרה מהירה של הרישום בטאבו.

במידה ואתם מחפשים אחר משרד מדידות מקצועי ומנוסה בתחום, אתם מוזמנים לפנות אלינו, אל חברתנו, וליהנות משירותי ייעוץ ומדידה מקצועיים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
5/5 - (33 דירוגים)

לא מצאת מה שחיפשת?
תן לנו לחזור אליך עם הצעה שווה במיוחד עוד היום!

מודד מוסמך
דילוג לתוכן