מודד מוסמך

מדידה לפי חוק המכר

פעמים רבות אנחנו לא מודעים כלל לצורך בתהליך מדידה של שטח דירה. אמנם זה נשמע יחסית פשוט אך מדידה מקצועית היא מחויבת על פי חוק. מי מודד? מתי צריך למדוד? על פי אילו קריטריונים מודדים? הנה הסבר קצר על הכנת מדידה לפי חוק המכר.

✔️ מדידה לפי חוק המכר – תכנית מדויקת!

✅ ביצוע המדידה במחיר הוגן.

✔️ הכנת תכניות מדידה מדויקות

✅ ייעוץ טלפוני עם מודד מוסמך ללא עלות.

✔️ להצעת מחיר למדידה לפי חוק המכר חייגו 077-8040513

למה בכלל צריך מדידה לפי חוק המכר?

כשאנחנו רוצים למדוד את שטח הדירה שלנו, לא משנה מאיזה סיבה, באופן ראשוני אנחנו עשויים לחשוב שהתהליך פשוט ושיש לו קריטריונים ברורים ומובחנים.

עם זאת עלולות לצוץ כל מיני שאלות משפטיות שלא בטוח שיש לנו עליהן תשובה ברורה: האם הקירות נכללים בשטח הדירה? אם יש לנו ולשכנים שלנו שטח משותף, כיצד מחשבים ומחלקים את השטח הזה? מה נחשב שטח בנוי ומה נחשב שטח שאיננו בנוי? ועוד ועוד.

התשובות לשאלות הללו עשויות להיות בעלות חשיבות פרקטית ומשפטית ולכן כדאי מאוד לפנות לאיש מקצוע כמו מודד מוסמך שיסייע במדידת שטח הדירה על בסיס הקריטריונים הקבועים בחוק, קרי מדידה לפי חוק המכר.

חוק המכר – יש תשובות לשאלות?

חוק המכר מנסה לעשות סדר בכל השאלות ששאלנו בפסקה הקודמת. החוק קובע כי שטח הדירה הוא שטח 'פלדלת', כלומר, כל השטח הפנימי לדירה החל מהדלת ועד הקירות ללא השטחים המשותפים וללא השטחים החיצוניים לדירה. למשל, המרפסות החצרות והמחסנים אינן נכללים בספירה זו אלא רק השטחים הפנימים לדירה.

בנוגע לשאלת השטחים המשותפים, על פי חוק חייבים לצרף תשריט דירה שקובע מה שטח הדירה ומגדיר משפטית למי השטחים המשותפים שייכים. התשריט חייב להיות מצורף לחוזה המכר במקרה של קניה או מכירת דירה. התשריט מתבצע בעזרת מודד מוסמך שמומחה לכך.

מדידה חוק המכר
מדידה חוק המכר

שיטות נוספות למדידה לפי חוק המכר

כמו שבנושאים רבים קיים חוק אך יש אפשרויות שונות לפרשו כך גם במקרה של חוק המכר שאמור להסדיר את עניין מכירת ומדידת הדירה. בציבור נהוג להשתמש בשיטות נוספות חוץ מחוק המכר על מנת למדוד את שטח הדירה.

למשל, יש שיטה שלפיה כן מחשבים גם את מחצית השטח של הקירות החיצוניים (שלא נספרים כלל בשיטת 'פלדלת'). מכיוון שישנן שיטות נוספות למדידה לפי חוק המכר וגם כאשר יודעים באיזה שיטה מחשבים ישנם תהליכים בירוקרטיים רבים בעלי משמעויות מרחיקות לכת על הסטטוס המשפטי ועל ערך הדירה. 

מומלץ מאוד לפנות לחברת מדידה מוסמכת ומובילה המחזיקה ברישיון מדידה מהמרכז למיפוי ישראל, כמו חברתנו שתנהל עברוכם את התהליך של מדידה לפי חוק המכר.

הסטטוס של שטחי חוץ, קירות ושטחים משותפים

מדידה לפי חוק המכר שמתבצעת בידי מודד מוסמך, נעשות לצרכים של מכירת הדירה וכן לצורך של תשלום הארנונה. למרות ששטחי חוץ אינם נספרים לשטח הדירה הרשמי (המכונה בחוק המכר 'שטח נטו') הם כן נחשבים חלק מ'קניין הנכס' וחלק משמעותי מעסקת המכר (מכונה גם 'הצמדות' או חלק מ-'שטח ברוטו').

פעמים רבות תוכלו לראות בחוזים שנעשית הפרדה בין שטח הנטו ושטח הברוטו. המוכר יציע למשל: X מטרים של שטח בנוי (נטו) +X  מטר שטח ממ"ד + X שטח שטחי שירות.

חישוב שטח דירה מקבלן בעזרת מדידה

כאשר אנו רוצים לחשב שטח דירה שאנו קונים מקבלן יש חשיבות גדולה מאוד למדידה מקצועית שתיעשה בידי מודד מוסמך ולפי חוק המכר. בית המשפט העליון קבע במפורש שיש ליישם את ההלכה הבאה בבואנו לרכוש או לשאת ולתת על קניית דירה מקבלן: הקבלן חייב להציג בפני הרוכשים את שטח הדירה גם אם הוא הראה להם אותה לפני.

בנוסף הקבלן חייב לנקוט במפורש בשטח הדירה. מדידה לא מוסמכת או חישוב שבוצע שלא בידי מודד מוסמך ולא על פי החוק עשוי להוביל לסכסוכים רבים בין הקבלן ובי הרוכש ולכן חשוב מאוד להסתייע במודד מוסמך.

חישוב שטח דירה לארנונה

כולנו מכירים את הצורך לתשלום בארנונה אך כיצד קובעים כמה כל אחד משלם? תהליך חישוב הארנונה מושפע מקריטריונים רבים כאשר אחד הקריטריונים המשמעותיים ביותר הוא שטח הנכס.

בכל רשות ישנה שיטה אחרת לחישוב הארנונה, לכן כדי לדעת כמה עלינו לשלם כדאי לפנות למודד מוסמך שימדוד את שטח הדירה וידע להסביר לנו אילו שטחים ממנה נחשבים לחישוב הארנונה ואלו שטחים אינם נספרים. למדידה מקצועית, כזאת שמתבצעת בידי מודד מוסמך יכולים להיות יתרונות רבים – מניעה של בזבוז זמן וכסף סיוע בבירוקרטיה הרבה ועוד.

מדידה לפי חוק המכר – בידי מודד מוסמך בלבד!

בין אם אתם קונים דירה מקבלן או צריכים לשלם ארנונה יש צורך בפנייה למודד מוסמך שיחשב עבורכם את שטח הדירה ויבצע את המדידה לפי חוק המכר. 

למדידה מקצועית ומוסמכת בידי מודד מוסמך יש יתרונות רבים והיא תסייע לכם לצלוח את התהליך בצורה יעילה ושקטה. אם אתם צריכים עזרה בנושא אל תהססו לפנות אלינו ונשמח לעזור לכם ולייעץ בעניין.

בהחלט! אחד משירותינו הנפוצים הינו מדידה לפי חוק המכר המתבצעת בידי מודד מוסמך על מנת שתוכלו לקבל תכנית מדידה מדויקת להמשך בירור שטח הדירה מול הקבלן או לארנונה.

כמובן, אנו מבצעים את השירות בפריסה ארצית, גם במושבים ובקיבוצים בליווי מלא של מודד מוסמך, היכנסו לאתר והשאירו פרטים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
5/5 - (33 דירוגים)

לא מצאת מה שחיפשת?
תן לנו לחזור אליך עם הצעה שווה במיוחד עוד היום!

מודד מוסמך
דילוג לתוכן