מודד מוסמך

פרצלציה בנחלה במושב

פרצלציה בנחלה, המוכרת גם כפרצלציה במושבים, נועדה להסדיר את חלוקת הנחלות במושבים. לאור העובדה שמושבים הוקמו כמשקים חקלאיים קבוצתיים, בהם הוקצו קרקעות לכל משק בית, נוצר מצב מיוחד המחייב הליך שונה. במאמר זה נסביר מהי פרצלציה, ומה מייחד פרצלציה במושבים. נעסוק גם בעלות התהליך ובמסמכים הדרושים להגשת תוכנית איחוד וחלוקה בנחלה

✔️ שירותי מודד מוסמך לפרצלציה בנחלה במושבים!

✅ ביצוע המדידה במחיר הוגן.

✔️ הכנת תכניות איחוד וחלוקה מדויקות

✅ ייעוץ טלפוני עם מודד מוסמך ללא עלות.

✔️ להצעת מחיר לפרצלציה בנחלה חייגו 077-8051199

מהי פרצלציה?

פרצלציה או בשמה הרשמי תוכנית איחוד וחלוקה מחדש, הוא מצב בו נעשה הסדר על שטח, קרקע או מגרש. מטרת ההליך הוא לחלק את הקרקע בין הבעלים המוכרים לצורך רישום ברשם המקרקעין (טאבו). כך הקרקע במחלוקת תוסדר באופן חוקי ועל פי ההיגיון, מומלץ לבצע תהליך זה בסיוע חברת מדידות כמו "מודד מוסמך".

רישום פרצלציה נדרש כאשר מתגלה כי חלוקת הקרקעות בין הצדדים נעשתה ללא רישום, כנדרש, בטאבו המוביל לאחד מהמצבים הבאים: עולה צורך להתאמה של החלוקה הקיימת, אם החלוקה הקיימה אינה נכונה או מדויקת או כאשר ידוע ששווי הקרקע או הנכסים יעלו אחרי שהם יוסדרו.

פרצלציה בנחלה במושבים
פרצלציה בנחלה במושבים

הסדרת בעלות הקרקע כפי החוק

במילים אחרות, רישום פרצלציה מסדיר את הבעלות על הקרקע ובזאת מקל על תכנון ויישום של תוכניות בניה על הקרקע המדוברת. כמו כן, הליך זה של רישום פרצלציה מאפשר קביעה של שווי הנכס המשפיעים גם לצורכי מיסים.

לכן זהו אינטרס של בעלי הקרקע לבצע הליך זה בסיועו של מודד מוסמך המומחה בפרצלציה. נציין כי רה פרצלציה הוא תהליך הפוך בו מאחדים מספר חלקות לחלקה אחת שלה מספר בעלים.

פרצלציה בנחלה – ההסבר המלא והמדויק

כאשר מדובר בחלוקת קרקע של תושבי מושבים, זוהי פרצלציה במושבים או פרצלציה בנחלה. לאור העובדה שמושבים הוקמו כמשקים חקלאיים קבוצתיים בהם הוקצו קרקעות לכל משק בית, רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) קבעה בעבר כי נחלה שניתנה לתושב מושב יכולה להירשם על ילד אחד בלבד.

מצב זה עורר בעיות בכל הנוגע לסוגיות חלוקה. החלטה מעודכנת של רמ"י בנושא פרצלציה במושבים מאפשרת לפצל מגרש בחלקת המגורים ולחתום עליו הסכם חכירה. על פי ההסדר בנוגע לעיגון זכויות מגורים בחלקת המגורים, בעל הזכויות בנחלה מקבל את הזכות לפצל מגרש ולבנות בית מגורים אם ישנה תב"ע.

בכדי להצטרף להסדר זה לפיצול נחלה צריך כי חלקה א' של הנחלה תהיה רשומה בטאבו כיחידת רישום נפרדת, שלא יהיו חריגות בנייה בשתי הנחלות, שכל חובות דמי חכירה/שימוש יהיו מוסדרים, אי הגשת תביעת בעלות על ידי האגודה או חברי האגודה.

רישום פרצלציה במושבים ובנחלה
רישום פרצלציה במושבים ובנחלה

פרצלציה רצונית ופרצלציה לא רצונית

ההבדל בין פרצלציה רצונית לפרצלציה לא רצונית היא בזהות יוזם המהלך. אם בעלי הקרקע יוזמים את תכנית איחוד וחלוקה הרי שזאת פרצלציה רצונית. לעומת זאת אם תוכנית איחוד וחלוקה היא יוזמה של הרשות המקומית, היא תחשב לפרצלציה לא רצונית.

בכל מקרה ההליך יבוצע על ידי מודד מוסמך המומחה לפרצלציה הממונה על ידי הרשות המקומית ביחד עם המרכז למיפוי ישראל. רק כך תוכנית איחוד וחלוקה זאת תהיה מעודכנת בכל המאגרים כנדרש.

רישום פרצלציה בנחלה – מסמכים

בכדי לבצע רישום פרצלציה על פי הנהלים יש צורך להציג נוסח טאבו, הודעת רישום של המרכז למיפוי ישראל ועותק, בקשה לרישום לצורך חתימה של רשות מקרקעי ישראל, אישורים לייחוד הערות ושעבודים, בהתאם להוראות נוסח טאבו, עותק של התוכנית לצרכי רישום, בקשה לרישום החוכרים בקרקע, במקרה ואם יש צורך שטרי רישום

עלות פרצלציה בנחלה

רישום פרצלציה בנחלה במושבים הוא תהליך המצריך עבודה תכנונית של מודד פרצלציה ושם גורמים נוספים לכן הוא כרוך בהוצאה כספית. לאור העובדה שכל פרצלציה שונה במהותה בהתאם למאפייני המקרה אין זה אפשרי לקבוע מראש מהי העלות של התהליך.

לצד זאת ישנם תשלומים קבועים להליך זה שיכולים לתת אומדן באשר להוצאות האפשרויות: דמי היוון מתייחסים לחישוב כל התשלומים לתקופת החכירה, כולל התחשבות בתשלומים עתידיים.

עלות התשלום לרשות מקרקעי ישראלי היא 29.25 אחוז משווי המגרש בעת ביצוע הפרצלציה. כמו כן, ישנו היטל השבחה המשלום לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. לעיתים צריך לשלם מס רכישה, בתנאי שהפרצלציה נתפסת על ידי הרשויות כעסקת נדל"ן.

פיצול נחלה במושבים
פיצול נחלה במושבים

משך התהליך של פיצול נחלה

תהליך רישום פרצלציה בנחלה מצריך שלבים תכנוניים שונים ברשויות התכנון לאחר מכן יש צורך בהכנת תצ"ר (תכנית לצרכי רישום) שמועבר לרשות מקרקעי ישראל, המרכז למיפוי ישראל ולוועדות התכנון. בסוף התהליך מעבירים לרישום הטאבו. כתוצאה מכך התהליך יכול  להמשך יותר משנתיים.

מודד מוסמך לפיצול נחלה ופרצלציה במושבים

מודד מוסמך, משרד מדידות מקצועי ומנוסה בישראל, מציע שירותי מדידות בפריסה ארצית לבעלי עסקים, יזמים ואנשים פרטיים. החברה פועלת כבר 15 שנים, ומשתמשת בטכנולוגיות מדידה מתקדמות.

צוות החברה המנוסה והמיומן עובר השתלמויות בכדי להישאר מעודכן תמיד המומחיות של מודד מוסמך מבטיחה את השירות המיטבי ללקוחותיה – שירותי המדידה האיכותיים ביותר.

בהחלט! אחד משירותינו הינו רישום פרצלציה בנחלה במושב בידי מודד מוסמך וליווי של עו"ד מקרקעין בעת הצורך על מנת שתוכלו לקבל שירות מקיף והכל במקום אחד.

כמובן, אנו מבצעים את השירות בפריסה ארצית, גם במושבים ובקיבוצים בליווי מלא של מודד מוסמך, היכנסו לאתר והשאירו פרטים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
5/5 - (33 דירוגים)

לא מצאת מה שחיפשת?
תן לנו לחזור אליך עם הצעה שווה במיוחד עוד היום!

מודד מוסמך
דילוג לתוכן