מודד מוסמך

תיקון תשריט בית משותף

רישום נכון ומסודר של הדירה שלנו בלשכת רישום המקרקעין הינו חשוב בהחלט, ובעיקר בשל ההיבטים המשפטיים הכרוכים בכך. במקרים בהם התגלו טעויות מסיבות שונות ברישום, יש לבצע תיקון תשריט בית משותף, תהליך אותו נסקור בהרחבה במאמר שלפניכם

✔️ שירותי תיקון תשריט בית משותף!

✅ ביצוע התשריט והמדידה במחיר הוגן.

✔️ הכנת תשריט מדויק בהצאם לצו בתים משותפים

✅ ייעוץ טלפוני עם מודד מוסמך ללא עלות.

✔️ לתיקון תשריט בית משותף חייגו 077-8051199

בית משותף – הגדרה

לפני שנעסוק בתיקון תשריט בית משותף, חשוב להבין מהו בית משותף. ההגדרה של בית משותף הינה, בית בעל 2 יחידות נפרדות לפחות, הרשום בלשכת המקרקעין (טאבו) כבית משותף. הרישום בלשכת המקרקעין הוא הליך בירוקרטי, הכרוך בצירוף מסמכים רלוונטיים, שהעיקריים מביניהם הם תשריט בית משותף ותקנון מוסכם.

היות ובבניין משותף קיים גם רכוש המשותף לכל הדיירים (קירות חיצוניים, מעלית, מקלט גגות ועוד), חשוב להגדיר מראש ובצורה ברורה ומדויקת מהם הגבולות והחלקים של כל אחד מהדיירים. הגדרת החלקים המשותפים נעשית באמצעות תשריט בית משותף.

מהו תיקון תשריט בית משותף?

לרישום מסודר ומדויק של הדירה שלנו בלשכת הרישום למקרקעין (טאבו) קיימת חשיבות רבה, הנובעת בעיקר מההיבטים המשפטיים הנלווים לכך. במקרים בהם הרישום בוצע שלא כנדרש (דוגמת טעות סופר ברישום בטאבו) או שבוצעו שינויים בפריסת הדירה, הרי שעלינו לפתוח בהליך תיקון תשריט בית משותף.

תיקון תשריט בית משותף הוא מונח המתייחס להסדרת הרישום באופן נכון ומדויק בטאבו, כאשר אחד המסמכים החשובים שיש לצרף אל התהליך הוא, תשריט בית משותף, לרבות החלק בו מבוקש לבצע את התיקון, תשריט אשר נערך על ידי משרד מדידות ובאמצעות מודד מוסמך ומקצועי, כפי שתוכלו למצוא אצלנו, בחברת מודד מוסמך.

תיקון תשריט בית משותף
תיקון תשריט בית משותף

מהי החשיבות של רישום בית משותף בצורה נכונה ומדויקת?

החשיבות של רישום בית משותף בצורה נכונה ומדויקת נובעת מכמה סיבות עיקריות:

חובה חוקית

רישום בית משותף בצורה נכונה ומדויקת הוא חובה חוקית ולפיכך, ככל והרישום אינו נערך בצורה מסודרת, הרי שמדובר בעבירה על החוק.

היבט משפטי

בכדי להסדיר את מצבו המשפטי של הנכס בצורה מיטבית (מה שייקל עליכם בתהליך מכירת הדירה ו/או לקיחת משכנתא) ולהגדיר בצורה ברורה את הבעלות על הנכס, יש לדאוג לרישום בית משותף בצורה מסודרת בטאבו.

מניעת מחלוקות

רישום בית משותף בצורה מדויקת בטאבו מהווה מעין "הקדמת תרופה למכה" בכל הקשור למחלוקות וסכסוכים הנוגעים לזכויות הדיירים בנכס.

כיצד מבצעים תיקון תשריט בית משותף?

כפי שהזכרנו, תיקון תשריט בית משותף צריך להיערך על ידי חברת מדידות ובאמצעות מודד מוסמך ומקצועי, אשר צריך לערוך את התשריט במיוחד לשם תיקון רישום הבית המשותף. בשלב הראשוני, מודד מוסמך יבחן את תכניות הבית הקיימות והחלקה הספציפית הנדונה.

לאחר מכן, המודד יערוך מיפוי ומדידות חדשות באמצעות הידע המקצועי והכלים הטכנולוגיים המתקדמים שקיימים לו ויכין תשריט בית משותף בהתאם. התשריט כולל תרשימי סביבה, שמות הנכסים ורשימת נכסים מוצמדים, כאשר בסופו של דבר, התשריט צריך להיחתם על ידי מודד מוסמך, דבר שיקנה לתשריט תוקף משפטי.

תיקון תשריט בית משותף – כדאי לדעת

את התשריט המתוקן יש להגיש לאישורה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה, כאשר את התשריט יש להגיש בעותק חתום במקור מטעם מודד מוסמך ועליו לכלול את הפרטים העיקריים הבאים: פרטים מזהים של הבית המשותף (גוש, חלקה וכתובת) ופרטים על מצב הבית המשותף לפני ואחרי התיקון.

לתשריט הבית המשותף קיים תוקף למשך תקופה של חצי שנה מאחד מהמועדים הבאים (המאוחר מביניהם): מועד חתימת הוועדה המקומית לתכנון ובניה על התשריט (במקרים בהם נדרשת חתימתם), או מיום חתימת התשריט על ידי עורכו. ככל וחלפה התקופה האמורה, הרי שיש לחדש את תוקפו של התשריט באמצעות חתימה חוזרת בתאריך עדכני.

עלות תיקון צו בית משותף

אחת השאלות העיקריות העולות בעת הצורך בתיקון צו בית משותף היא – מהי עלות תיקון צו בית משותף? ולמעשה, לשאלה זו אין תשובה חד משמעית, שכן היא תלויה במספר פרמטרים המשפיעים על עלות תיקון צו בית משותף, כמו: שימוש בציוד ומכשירים מתקדמים, מקצועיותה של חברת מדידות, מורכבות התהליך ועוד.

לעיתים, ישנם אנשים המתפתים לקחת את חברת המדידות המציעה את עלות תיקון צו בית משותף במחירים הנמוכים ביותר, אך חשוב לזכור כי עלות נמוכה אינה מעידה בהכרח, אם בכלל, על טיב השירות, דבר העלול לגרור הוצאות תיקון נלוות ויקרות במיוחד.

מודד מוסמך – חברת מדידות מקצועית ומנוסה

חברת "מודד מוסמך" היא חברת מדידות מקצועית ומנוסה בתחום, המעסיקה מודדים מוסמכים שייתנו לכם את השירות והמענה המקצועי הטוב ביותר. אז אם אתם מחפשים תשריט תיקון בית משותף או כל שירותי מדידה אחרים, אתם מוזמנים לפנות אלינו באתר או בטלפון.

בהחלט! אחד משירותינו הינו תיקון תשריט בית משותף בידי מודד מוסמך וליווי של עו"ד מקרקעין בעת הצורך על מנת שתוכלו לקבל שירות מקיף והכל במקום אחד.

כמובן, אנו מבצעים את השירות בפריסה ארצית, גם במושבים ובקיבוצים בליווי מלא של מודד מוסמך, היכנסו לאתר והשאירו פרטים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
5/5 - (33 דירוגים)

לא מצאת מה שחיפשת?
תן לנו לחזור אליך עם הצעה שווה במיוחד עוד היום!

מודד מוסמך
דילוג לתוכן