מודד מוסמך

סימון כלונסאות ומתווה יסודות

מטלותיו של מודד מוסמך כוללות גם מדידה לסימון כלונסאות וסיוע במתווה לסימון יסודות. אלה שלבים ראשוניים בתהליך בנייה ועליהם להיות מדויקים כדי למנוע פגמים ביסודות או עיכובים בירוקרטיים במקרה של טעות תכנונית. במאמר זה נתייחס לחלקו של מודד מוסמך בסימון יסודות ובעלות סימון כלונסאות.

✔️ מדידה לסימון כלונסאות ומתווה יסודות!

✅ ביצוע המדידה במחיר הוגן.

✔️ הכנת תכנית מדידה מדויקת

✅ ייעוץ טלפוני עם מודד מוסמך ללא עלות.

✔️ להצעת מחיר למדידת סימון כלונסאות חייגו 077-8051199

סימון כלונסאות – הסבר

כיסודות בניין, כלונסאות, מקבעים את המבנה לקרקע לתמוך בעומסים שונים. אלו עמודים המוחדרים חלקית לקרקע וחלקם העליון מחובר לשאר יסודות המבנה. כלונסאות, העשויות מבטון מזויין ופלדה, מונעות מהבניין לשקוע.

תפקידו של מודד מוסמך הוא לסמן את המתווה של הכלונסאות לאחר שקיבל את הנתונים מהאדריכל. סטייה מהסימון עלולה לגרום לעיכוב לכך מומלץ להיעזר בחברת המדידות "מודד מוסמך" בכדי לקבל תוצאות מדויקות. החיכוך בין הכלונס לקרקע מונע תזוזה של המבנה. לאחר שמודד מוסמך סימן את מיקום הכלונס מבוצעים קידוחים בעומק ובקוטר על פי תוכנית הבניה.

מחיר ועלות סימון כלונסאות

עלות סימון כלונסאות היא, בין השאר, פועל יוצא של גודל הפרויקט אך עלות הכנת מדידה לסימון כלונסאות ומתווה סימון יסודות נעה בממוצע בין 1,500 ל-2,000 ₪, תלוי בגודל הפרויקט ובמורכבותו

מתווה סימון יסודות – הסבר

סימון יסודות הוא השלב הראשון של בניית השלד, המכונה שנוגריסט. זוהי שיטת סימון לצורך ביצוע מדויק של מתווה יסודות באתרי בנייה. מתווה סימון יסודות הוא מסגרת זמנית בנויה מעץ, הממוקמת כ-10 סנטימטרים מעל מהקרקע.

על המסגרת מסמנים את המיקומים של היסודות בסיוע של מודד מוסמך אשר חורץ או דופק מסמר בקרש העץ. לאחר מכן מבוצעת מתיחה של חוט בנאים בין שתי חזיתות יסוד מקבילות. כך מקבלים הצטלבות בין שתי חוטים. ההצטלבות מסמנת את מרכז היסוד.

מנקודה זאת מורידים חוט עם משקולת (אנך) וכך מקבלים את המיקום המדויק של כל מרכז יסוד בקרקע. מתווה זה מבוצע על ידי מהנדס בניין. תפקידו של מודד מוסמך למקם בדיוק את תוכנית מתווה היסודות על בסיס קואורדינטות.

סימון כלונסאות ומתווה יסודות
סימון כלונסאות ומתווה יסודות

גרמושקה עבור סימון כלונסאות

עוד לפני הכנת מתווה היסודות מודד מוסמך יבצע עבור הקבלן הכנת גרמושקה. זוהי תוכנית המוגשת לוועדת המקומית לתכנון ולבניה לצורך קבלת היתר בניה. הגרמושקה צריכה לכלול מפות טופוגרפיות, תוכניות עבודה ומסמכים נוספים.

המפה הטופוגרפית מציגה לאדריכל הפרויקט היכן יש שיפועים, מישורים וקווי מתאר יוצאי דופן. הנתונים אלה משפיעים על תהליך הבנייה, על מיקום היסודות והכלונסאות ועל צורתו הסופית של המבנה.

חשיבותו של מודד מוסמך בתהליך מתווה סימון יסודות

כפי שתיארנו מודד מוסמך מעורב בכל השלבים המוקדמים של תהליך הבניה וכמובן במתווה סימון יסודות. זה מתחיל בסקירת הקרקע, בהכנת גרמושקה ובמדידה לסימון כלונסאות ומתווה סימון יסודות. לשם כך מודד מוסך צריך לעבור תהליך הכשרה רב שנים הכולל ידע מתחומים שונים, ביניהם טריגונומטריה, גיאומטריה, הנדסה, פיזיקה, מטרולוגיה, תכנות ומשפטים.

המדידה מאפשרת יצירת מפות מדויקות ותוכניות למטרות שונות, כמו תכנון פרויקטים של בנייה, מיסוי, מחקר מדעי. בימינו מודדים משתמשים בטכנולוגיות ובכלים שונים, כמו תחנה כוללת ידנית או רובוטית, מחזיר ישיר ופינתי, מקלטי GPS תלת ממדיים, מערכות מידע גיאוגרפיות, סורקים תלת ממדיים, מחשוב וציוד תקשורת.

בכדי להפוך למודד מוסך בישראל צריך לרכוש השכלה בתחום הגיאודזיה (מתמטיקה שימושית לצורך מדידה של פני כדור הארץ) מהטכניון, או מוסד מוכר בחו"ל. על המועמדים לעבור גם בחינות הסמכה ממשלתיות ואחריה תקופת ההכשרה של חמש עד שש שנים.

כמו כן, ישנה אופציה למסלול מקוצר ללא תואר של מהנדס. הרישיון מחולק, בהתאם לפקודת המדידות, מהמרכז למיפוי ישראל – יחידת סמך מקצועית הכפופה למשרד הבינוי והשיכון.

מודד מוסמך – מיפוי ומדידות הנדסיות

כל מי שזקוק לשירותי מיפוי ולמידע גיאוגרפי, הכתובת היא – מודד מוסמך שהינו מהנדס מיפוי וגיאו- אינפורמציה שצריך להיות בעל ניסיון רב ומומחיות במיפוי, מדידות.

לקוחות החברה "מודד מוסמך", מקבלים שירותי מדידה לחישוב מחדש של תשלום ארנונה או ביצוע שינויים בנכס. חברתנו עוסקת, בין היתר, בהליכי רישום פרצלציות, בייעוץ ובמתן חוות דעת למשרד השיכון וכן למשרדי ממשלה שונים, רישום שיכונים ציבוריים, ניהול של מאגרי מידע גיאוגרפיים, עבודה אל מול המרכז למיפוי ישראל ועוד.

בהחלט! אחד משירותינו הנפוצים הינו מדידה לסימון כלונסאות ומתווה סימון יסודות בידי מודד מוסמך על מנת שתוכלו לקבל תכנית מדידה מדויקת לפני ביסוס הכלונסאות.

כמובן, אנו מבצעים את השירות בפריסה ארצית, גם במושבים ובקיבוצים בליווי מלא של מודד מוסמך, היכנסו לאתר והשאירו פרטים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
5/5 - (33 דירוגים)

לא מצאת מה שחיפשת?
תן לנו לחזור אליך עם הצעה שווה במיוחד עוד היום!

מודד מוסמך
דילוג לתוכן