מודד מוסמך
מודד מוסמך » תשריט בית משותף

תשריט בית משותף

✔️ הכנת תשריט בית משותף במחיר הוגן!

✅ ביצוע העבודה בידי מודד מוסמך.

✔️ תשריט בית משותף לרישום מקרקעין בטאבו

✅ ייעוץ טלפוני עם מודד מוסמך ללא עלות.

✔️ מחירים הוגנים ומתן שירות בזמן.

✅ להצעת מחיר לרישום פרצלציה חייגו 077-8051199

תשריט בית משותף – כל מה שחשוב לדעת ולהכיר

חלקה אחת שיש עליה יותר מיחידת דיור אחר נרשמת בלשכת המקרקעין כבית משותף. הרישום מאפשר מתן זכויות על אותה החלקה לכמה גורמים כאשר לכל אחד שטח ספציפי שמשויך אליו ורשום תחת שמו. תשריט בית משותף נדרש לטובת קידום רישום חדש או מחודש של חלקה משותפת.

יחד עם תשריט בית משותף תתבקשו להגיש גם תקנון מוסכם ומסמכים נוספים. נדרש שיתוף פעולה של כל בעלי החלקה לטובת רישום מהיר. שימו לב, הרישום נדרש על מנת לאפשר לכל בעל זכויות בחלקה למכור את הנכס שברשותו. מעוניינים במידע נוסף? צרו קשר לקבלת הסברים מפורטים מאנשי מקצוע סבלניים ומנוסים.

תשריט בית משותף – מה זה?

הפקת תשריט בית משותף היא מסמך שמפרט את כל חלקי הבניין בעבור כל אחד מבעלי הזכויות בנכס. כל דירה / יחידת דיור מסומנת בנפרד בצורה ברורה. תשריט בית משותף מספק מידע מלא אודות כמות הבניינים והיחידות שנרשמו תחת אותו בית משותף. תשריט בניין משותף יכלול גם פירוט של החניון, החצר וכל שטח אחר שנמצא בבעלות המשותפת. 

מה כולל תשריט רישום בית משותף?

הכנת תשריט בית משותף כוללת מידע אודות היחידות השונות. בעבור כל יחידה יפורטו הקומה, הצד, השטח וההצמדות (שטחים שנמצאים בבעלות בעל היחידה ואינם צמודים לה). תשריט בית משותף מפרט בעלות על מחסנים, חניות ושטחים נוספים. תשריט רישום בית משותף קובע בצורה ברורה למי יש זכויות על כל פיסת חלקה.

על תשריט לצרכי רישום בית משותף לכלול:

  1. הצהרה של עורך התשריט
  2. תרשימי חלקה
  3. תרשימי סביבה
  4. פירוט המבנה בטבלה
  5. תכנית שמפרטת את כל הקומות כולל פרטים על כל יחידה
  6. רשימת נכסים מוצמדים

איזה מידע לא תמצאו בתשריט בית משותף?

תשריט בניין מפורט ככל שיהיה אינו כולל מידע אודות הזהות של בעלי היחידות. אם אתם מעוניינים לדעת מי הוא הבעלים של כל יחידה תתבקשו לעיין בנוסח המקרקעין של הנכס.

מתי נדרש תשריט בית משותף?

הזמנת תשריט בית משותף נדרשת במקרים בהם מתגלה רישום לא תקין. ישנם מקרים בהם ניסיון של אחד מבעלי הזכויות למכור את הנכס שלו חושף טעויות רישום. תשריט בית משותף נחוץ גם להסדרת חריגות בנייה. רישום ראשוני או כל רישום מחודש של בית משותף במשרדי המפקח על המקרקעין דורש תשריט בית משותף עדכני. ייתכן מצב בו בניינים שמתנהלים שנים רבות כמשותפים אינם רשומים כך בטאבו. בעלי הדירות לא יוכלו למכור את הנכס או להסדיר חריגת בנייה ללא הסדרת רישום בתים בפנקס הבתים המשותפים.

תשריט בית משותף לקבלת משכנתא

הצגת תשריט חלוקה הכרחית לקבלת אישור מהבנק להלוואת המשכנתא. הבנק בודק באופן קבוע את שווי הנכס ואת הרישום. במידה והרישום אינו תקין השמאי של הבנק יעכב את אישור ההלוואה עד להסדרת הבעיה. אם אתם זקוקים לאישור מהיר של הלוואת משכנתא או מתכננים מכירה של נכס כדאי לוודא שיש תשריטים מתאימים. על מנת לוודא שהתשריטים שלכם אכן תקינים או לקדם תיקון של רישום מוטעה יש לפנות אל חברת מדידות מוסמכת.

כיצד מחושבים השטחים בתשריט?

תשריט חלוקה לצרכי רישום מתבסס תמיד על נתוני מדידה שביצע מודד מוסמך. הנהלת הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין היא זו שקובעת כיצד יש לערוך ולחשב את הנתונים להגשת תשריט בית משותף או כל תשריט נכס מקרקעין אחר. נוהל מסודר קובע איך יוגדרו השטחים של היחידות וההצמדות. שימוש בהגדרות אחרות מותנה בקבלת אישור מטעם המפקח על רישום המקרקעין. האישור יינתן בכפוף להגשת בקשה מנומקת.

תוך כמה זמן מסתיים הליך הרישום?

רישום בית משותף ידוע כהליך ארוך ומסובך. ליווי מקצועי של חברת מדידות ועורך דין מקרקעין חיוני לזירוז של ההליך. אנשי מקצוע יודעים כיצד להגיש מראש את כל המסמכים הדרושים ומקפידים על מדידות תקינות. היכרות עם אנשי המפתח בתחום מהווה גם כן יתרון משמעותי. על מנת להסדיר במהרה תשריט טאבו או רישום פרצלציה נדרשת מעורבות של חברת מדידות שמספקת מענה מלא. חברות שמלוות את התהליך כולו ומאפשרות התייעצות עם כל אנשי המקצוע הדרושים (כולל עורך דין) במקום אחד חוסכות לכם זמן וכסף.

כמה עולה להזמין תשריט בית משותף?

עלות הכנת תשריט בית משותף נקבעת בהתאם למורכבות של העבודה. הכנת תשריט טאבו כוללת מדידות שמתבצעות בשטח ובחלק מהמקרים יהיה צורך גם במדידה של כל אחת מהדירות, השטח המשותף, הגג וגם החניות. אם נראה לכאורה שאותן חברות מציעות לאותו תשריט בית משותף מחיר שונה, כדאי שתדעו שאין שתי עבודות מדידה זהות לחלוטין. הזמנת טאבו תשריט בית משותף מתומחרת באופן סופי רק לאחר קבלת כל הפרטים.

מתלבטים בין כמה הצעות? תשריט בית משותף וכל עבודת מדידה אחרת כדאי לבצע אך ורק מול חברת מדידות מוסמכת. הסדר זכויות מקרקעין הכרחי להגנה על הזכויות שלכם. בתחומים בהם מעורבים סכומי כסף גבוהים לא נתפשר על פחות מהשירות המקצועי והטוב ביותר. המחיר המשתלם ביותר הוא כזה שכולל את כל השירותים הדרושים לרישום תשריטים לטאבו במקום אחד.

מהו צו בית משותף ומתי הוא נדרש?

בכל מצב בו ממוקמות על אותה חלקה שתי יחידות דיור לפחות, החלקה מוגדרת כבית משותף. כמה אנשים או גופים עסקיים חולקים בבעלות על מבנה יחיד כאשר הזכויות שלהם אינן בהכרח אחידות. הוצאת תשריט בית משותף מפרטת את הזכויות והחובות שיש לכל אחד מבעלי הדירות על החלקה. צו בית משותף משמש אמצעי לחלוקת השטח עליו ממוקם המבנה לכמה חלקות. הצו קובע חלקה מוגדרת לכל אחד מהבעלים בכפוף למדידת שטח מוקפדת.

כיצד נראה הרישום?

תשריט חלוקה מציין את מספר החלקה הראשית ואת המספרים של תת החלקות. כך למשל, במידה והמספר של החלקה הראשית הוא 2500, כל חלקה בבניין (דירה) תקבל מספר תת חלקה 2500/6 וכן הלאה.

איזה תוקף יש למסמך תשריט בית משותף?

החל מהרגע בו המסמך נחתם על ידי עורך התשריט הוא תקף למשך 6 חודשים. במידה וחלפו 6 חודשים וטרם הושלם הרישום, יש לחדש את החתימה על התשריט בתוספת הצהרה משפטית שהנתונים המוצגים עדיין משקפים את המציאות. תשריט דירה חדש נחוץ כאשר נעשו בנכס שינויים במבנה או שסופחו אל הדירה שטחים שנחשבים שטחים משותפים. במידה ואין חריגות בנייה וכל המסמכים הדרושים הוגשו בזמן, לא יהיו עיכובים וניתן יהיה לקדם במהרה את הרישום.

איך מבטלים רישום תשריט בית משותף?

תשריט לפי גוש וחלקה אפשר לבטל וגם לתקן. נפעל לביטול או תיקון הרישום הקיים כאשר המצב בפועל אינו תואם עוד את התשריט. כך למשל, במקרים בהם אחד מבעלי הדירות הרחיב את דירתו – יש לעדכן את הרישום. כמו כן, יש להזמין תשריט חדש במקרים בהם אחד מבעלי הדירות רכש את כל הדירות והזכויות בבניין ובחלקה.

זקוקים לייעוץ? גיליתם שהרישום של הבניין שלכם לא תקין? כחברת מדידות מובילה בתחומה אנחנו מכירים היטב את כל הנהלים ואת כל אנשי המפתח. צרו קשר ונסביר תשריט בית משותף מה זה, מתי הוא נדרש ומה אתם צריכים לעשות בשביל לקדם רישום חוקי. דרכנו ניתן לקבל את כל השירותים הדרושים לרישום מלא של נכסים וכל סוגי המדידות (כולל ייעוץ משפטי).

מדובר במסמך המפרט את כל חלקי הבניין בעבור כל אחד מבעלי הזכויות בנכס. למידע נוסף היכנסו למאמר המלא.

העלות נקבעת כמו כל דבר בהתאם למורכבות המקרה. הכנת תשריט לטאבו כוללת בין היתר מדידות שטח ועוד פרטים נוספים. על מנת שתוכלו לקבל הצעת מחיר מותאמת היכנסו והשאירו פרטים וניצור עימכם קשר בהקדם.

מה היה לנו עד עכשיו?
5/5 - (39 דירוגים)

לא מצאת מה שחיפשת?
תן לנו לחזור אליך עם הצעה שווה במיוחד עוד היום!

מודד מוסמך
דילוג לתוכן