מודד מוסמך

תצ"ר - תכניות לצרכי רישום

✔️ שירות תצ"ר (תכניות לצרכי רישום) במחיר הוגן!

✅ הכנת תיק רישום בליווי מלא של עו"ד מקרקעין.

✔️ רישום זכויות מקרקעין

✅ ייעוץ טלפוני עם מודד מוסמך ללא עלות.

✔️ מחירים הוגנים ומתן שירות בזמן.

✅ להצעת מחיר לשירותי תצ"ר חייגו 077-8051199

תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) – מה זה, מתי מזמינים ואל מי כדאי להתקשר?

בכל התעסקות עם פרויקט נדל"ן אנחנו נתקלים במושגים חדשים. אנשי המקצוע ממהרים לטעון שאנחנו לא צריכים להכיר את המושגים, הם ידאגו לכל האישורים הדרושים ולנו אין כל סיבה לדאוג. הסכומים הגבוהים שמעורבים בעסקאות נדל"ן לא מאפשרים לנו שלא להיות מעורבים בכל החלטה ולעקוב מקרוב אחר המתרחש.

אם דרושה לכם תכנית לצרכי רישום אין כל סיבה שלא תבינו מהי בדיוק ומתי היא נחוצה. גם אם אינכם מכירים כלל את עולם הנדל"ן נסביר כאן מה זה תכנית לצרכי רישום במילים פשוטות כך שכל אחד יוכל להבין. זקוקים למידע נוסף? חייגו אלינו 077-8051199 ותקבלו מענה סבלני, מקצועי ואדיב.


מה זה תצ"ר?

רישום מקרקעין הכרחי לקביעה חד משמעית של חובות וזכויות. תכנית לצרכי רישום היא המקום בו מוצגות החלוקות של הקרקע תוך ציון מידות מדויקות. התכנית מפרטת פעולות של איחוד בין כמה קרקעות או העברה מגוש אל גוש.

תכנית לצרכי רישום נדרשת לטובת הסדרת חלוקת מקרקעין לקראת רישום בטאבו. אם יש לכם זכות על נכס מקרקעין עליכם לפעול במהירות להסדרת רישום חוקי וחד משמעי. לפני שאתם מתחילים לבחון אופציות למימוש של הנכס יש להשקיע את מלוא המשאבים ברישום והזמנת תכנית לצרכי רישום.

מה צריך לעשות בשביל לקדם את הרישום?

רישום תצ"ר מתבסס בראש ובראשונה על מדידות מדויקות של השטח. על כן, השיחה הראשונה שתבצעו תהיה אל חברת מדידות כאשר העדיפות היא לחברת מדידות שמספקת את כל השירותים הדרושים במקום אחד. האפשרות לקבל באותה החברה גם ייעוץ של עורך דין נדל"ן שמתמחה בתחום ומענה מאנשי מקצוע נוספים חוסכת לכם הרבה זמן וכסף.

מדידות לטובת תכנית לצרכי רישום דורשות מודד מוסמך כאשר המשימה דורשת לרוב ביקורים של צוות המדידות בשטח. אם בוצעו כבר מדידות בחלקה כדאי להעביר אותן אל חברת המדידה יחד עם כל הנתונים.

 

למה אסור לכם לוותר על תכנית לצרכי רישום?

הכנת תכנית לצרכי רישום היא צעד הכרחי לקראת רישום מדויק וחוקי שלכם כבעלי זכות בקרקע. ללא תכנית לצרכי רישום אתם עלולים להיתקל בקשיים רבים בניסיונות לממש את הזכאות שלכם. כל עוד הרישום שלכם כבעלי הקרקע לא הוסדר תתקשו לקבל משכנתא או למכור את הנכס. רישום זכויות במקרקעין הכרחי בעבור אנשים פרטיים, גופים עסקיים, מוסדות, תאגידים וגם במקרים בהם המדינה היא זו שמחזיקה בקרקע.

 

שלבים בדרך אל תכנית לצרכי רישום

כאמור, רישום תצ"ר בטאבו דורש מעורבות של חברת מדידות, מודד מוסמך ועורכי דין מתחום המקרקעין. עם מיטב אנשי המקצוע לצדכם תצליחו להשלים במהרה את הרישום ולהתקדם הלאה למימוש הנכס. תכנית לצורכי רישום הלא היא תצ"ר מתחילה בביצוע מדידות כולל מדידה פוטוגרמטרית ומדידות קרקעיות.

מטרת המדידות היא קביעת גבולות חד משמעיים לחלקה. בהתאם לצורך תבוצע גם חלוקה חדשה של הקרקע על בסיס תכנית הפיתוח הנוכחית. על כל תכנית לצרכי רישום להתאים לתקנים שנקבעו על ידי המרכז למיפוי ישראל.

 

אלו אישורים דרושים?

תצ"ר נאשר בפעם הראשונה מול מזמין העבודה ובהמשך גם מול רשות מקרקעי ישראל ומול הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. בקרה על תכנית לצרכי רישום מתבצעת על ידי המרכז למיפוי ישראל או על ידי מודד מבקר. לאחר קבלת אישור תכנית לצרכי רישום תקבלו לידכם את התכנית חתומה על ידי המרכז למיפוי ישראל יחד עם הודעת רישום.

שני המסמכים הללו יאפשרו לכם להתקדם אל השלב הבא ולרשום באופן חוקי את הבעלות על הקרקע. שימו לב שאפשר וכדאי ללוות את התהליך כולו עם משרד מדידות. נציגי משרד המדידות רשאים לבצע בעבורכם את התהליך כולו.

 

מהו גוש רשום ומהו גוש שומא?

כל הקרקעות במדינת ישראל רשומים כאשר גושים רשומים הם שטחים שמוגדרת בהם חלוקה לטובת מדידה ורישום. את הרישום מבצעים באמצעות המרכז למיפוי ישראל. קיימים היום בישראל כ-15,000 גושים רשומים. גוש שומא הוא גוש שאינו רשום או שהרישום שלו נוצר בתקופת המנדט הבריטי (לפני קום המדינה) למטרת חישובי מס.

 

תכנית לצורכי רישום במושבים, מדוע זה כל כך חשוב?

בשנים האחרונות החלו תושבי המושבים לפעול במרץ לקידום של רישום חלקות על בסיס . תכנית לצרכי רישום מבוססת מדידה מדויקת הכרחית להגנה על הזכויות של בעלי הנחלות ומניעת סכסוכי ירושה. הקרקעות בחלקן הן נכס יקר ערך כך שיש לכל סטייה קלה במדידה משמעות כספית.

התצ"ר החדש נועד לשקף את תמונת המצב הנוכחית בחלוקת הנחלות במושבים ולקדם אפשרויות של פיתוח אזורי. תכנית לצרכי רישום חלקות במושבים מתבצעת באמצעות חברות מדידה פרטיות.

 

מה עושים כאשר אין הסכמה בין חברי הקיבוץ לתצ"ר?

ישנם לא מעט מקרים בהם חברי קיבוץ כלל אינם יודעים מה זה תצ"ר וממהרים להתנגד לכל צעד. כאן בדיוק נכנסים לתמונה נציגי חברת המדידה שמסבירים שכל הזכויות של בעלי הנחלות נשמרות. השווי של הנכס אינו משתנה גם במקרים של חלוקה חדשה. ייתכן וגבולות החלקה ישתנו מעט כל עוד הנכס שומר על ערכו. הזמנת תכנית לצרכי רישום אינה פוגעת בשווי של הקרקע שלכם.

תכניות לצרכי רישום

מתי מזמינים (תצ"ר) תכנית לצרכי רישום?

  1. תכנית לצרכי רישום זכויות משתכנים
  2. רישום פרצלציה וגם רה פרצלציה (הכנת תכניות לצרכי רישום)
  3. רישום צו לבית משותף בטאבו (תכניות לרישום בתים משותפים)
  4. מיפוי להסדרת מקרקעין בשטח
  5. תכניות שיכון ציבורי (תכניות להסדרת גבולות שיפוט וחלוקה)
  6. מיפוי לרישום משבצות חקלאיות
 

מה זה פרצלציה?

הליך של פרצלציה נשמע מסובך אך בפועל הוא פשוט מאוד. עם חברת מדידות מקצועית לצדכם הרישום של הקרקע יוסדר במהרה ללא פגיעה בזכויות שלכם. בעבור אלו שאינם מכירים את המונח נסביר שהליך פרצלציה מתייחס לחלוקה מחדש של הקרקע.

כאשר יש לקרקע מסוימת מספר בעלים ויש צורך בהתאמה של החלוקה לתכנית פיתוח מתבצעת מדידה חדשה במסגרת של רישום פרצלציה כאשר השווי של הנכסים נשמר. ייתכן ותקבלו בחלוקה החדשה חלקה אחרת בעלת שווי זהה לזה של החלקה הקודמת. פרצלציה מתבצעת כחלק מתכנית לצרכי רישום.

 

מהו הליך של קדסטר?

חלוקה ראשונית של קרקע לחלקות וגושים לטובת רישום היא הליך קדסטר. הסדר הקרקעות הראשוני של ישראל בוצע עוד בשלב של המנדט הבריטי. חלק מהרישומים שבוצעו בתקופת המנדט תקפים עוד היום. ישנם אזורים בארץ בהם טרם הוסדרה הבעלות על הקרקע ולא נקבעו בהם גבולות מדויקים.

עריכת תכנית לצרכי רישום היא צעד לקראת הסדרת רישום מדויק של אותן קרקעות. הרישום המחודש משנה פעמים רבות את הגבולות של החלקות הישנות ולעתים גם את מספרן.

 

דגשים חשובים בהזמנת תכנית לצרכי רישום

הסדרת גבולות של חלקה או רישום באמצעות תכנית לצרכי רישום יש לבצע במיומנות. דרושה לכם חברת מדידות שמסוגלת ללוות את ההליך כולו מתחילתו ועד סופו. הדרך אל רישום מוסדר כרוכה בלא מעט קשיים שאנשי מקצוע יודעים איך לפתור בקלות.

תכנית לצרכי רישום פותרת סכסוכי גבולות ומונעת סכסוכי ירושה. חברת מדידות ניטרלית ואמינה שנבחרה בהסכמת כל המעורבים בדבר היא הצעד הראשון שלכם לקראת הסדרה חוקית של חלוקת הקרקע.

בתחום כה רגיש כמו רישום מקרקעין לא תוכלו להתפשר על פחות מהרמה הגבוהה ביותר. על כל תכנית לצרכי רישום (תצ"ר) להיות מדויקת, עדכנית, הוגנת ונכונה. צרו קשר דרך הטופס באתר או בטלפון 077-8051199 לקבלת פרטים נוספים ותיאום פגישת ייעוץ ראשונית.

תצ"ר הינו ראשי תיבות 'תכנית לצרכי רישום' בכדי להבין מהו באמת תצ"ר קראו את המאמר ותקבלו את המידע המדויק ואיך לפעול במקרה הצורך.

במקרים של מחלוקת על גבולות קרקע ועל מנת להסדיר את הדבר כחוק נידרש לבצע תכניות לצרכי רישום בכדי לקבל את מלוא הזכויות.

מה היה לנו עד עכשיו?

שירותים נוספים שלנו

צור קשר

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בתוך זמן קצר

5/5

שירותים נוספים

5/5 - (33 דירוגים)

לא מצאת מה שחיפשת?
תן לנו לחזור אליך עם הצעה שווה במיוחד עוד היום!

מודד מוסמך
דילוג לתוכן